Waarom merken met hun nieuwe logo’s weer liever naar 2D in plaats van 3D streven

Toen Toyota eind juli zijn nieuwe logo presenteerde, een plattere versie van het voorgaande, haastte verantwoordelijk merkenbureau The&Partnership zich eraan toe te voegen dat het ‘hier geen trend betrof’. Niet heel verrassend , omdat Toyota er nu eenmaal niet om bekend staat de vinger aan de kloppende pols van de tijdgeest te hebben. Maar de opmerking leek wel degelijk bedoeld om niet te sloom over te komen, want als het wél een trend was, was Toyota nogal trendvolgend geweest. Mini, BMW, Volkswagen, Citroën, Opel, Nissan en Audi hebben ergens in de afgelopen vijf jaar óók hun logo’s veranderd van glimmende 3d-sculpturen in nadrukkelijk tweedimensionale beeldmerken, scherp en grafisch.

Original source: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/waarom-merken-met-hun-nieuwe-logo-s-weer-liever-naar-2d-in-plaats-van-3d-streven~b4f101c2/

Een reactie plaatsen